Волочиська районна державна адміністрація
Логотип Diia Державний Герб України
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

На обласній колегії представлено звіт про виконання обласного бюджету за 2017 рік

Дата: 02.03.2018 14:18
Кількість переглядів: 626

 

Сьогодні, 1 березня, голова обласної державної адміністрації Олександр Корнійчук провів засідання колегії обласної державної адміністрації, у ході якого було публічно представлено звіт про виконання обласного бюджету за 2017 рік та розглянуто питання про внесення змін до обласного бюджету на 2018 рік.

Звітуючи про виконання обласного бюджету за 2017 рік, директор Департаменту фінансів облдержадміністрації Сергій Пенюшкевич відмітив, що в непростій ситуації, маючи «на старті» ряд незбалансованих місцевих бюджетів на 193 млн.грн. та збільшену в 2 рази мінімальну заробітну плату, вдалось забезпечити нормальне функціонування усієї мережі установ.

Звітний рік вчергове підтвердив ефективність бюджетної реформи щодо децентралізації фінансових ресурсів.

За 2017 рік до загального фонду місцевих бюджетів надійшло податків та зборів (без врахування міжбюджетних трансфертів) в сумі 4904,7 млн.грн., (106,0 % до річного плану).

У порівнянні з 2016 роком доходи загального фонду бюджету області зросли на 37,1 відсотка або на 1326,5 млн. гривень.

Приріст досягнуто усіма бюджетами.

Найбільш позитивно бюджетна реформа позначилась на містах обласного значення, у яких приріст доходів найбільший – 570,0 млн.грн., з них по м.Хмельницькому – приріст 348,6 млн.грн., Кам’янець-Подільському – 73,4 млн.грн., Шепетівці – 47,0 млн.гривень.

По бюджетах районів, де приріст доходів склав 316,8 млн.грн., слід виділити: Красилівський, де доходи зросли на 45,5 млн.грн., Ізяславський – на 30,4 млн.грн., Старокостянтинівський – на 28,8 млн.грн., Ярмолинецький  – на 25,0 млн.грн., Городоцький – на 24,4 млн.грн., Теофіпольський  – на 24,1 млн.гривень.

По бюджетах об’єднаних територіальних громадах доходи зросли на 237,0 млн.гривень. Серед лідерів Волочиська (+26,5 млн.грн.), Дунаєвецька міська (+25,5 млн.грн.), Новоушицька (+20,7 млн.грн.) та Гуменецька (+20,1 млн.грн.) громади.

Основним бюджетоутворюючим джерелом загального фонду місцевих бюджетів є податок на доходи фізичних осіб. Його надходження склали 2953,1 млн.грн., а питома вага в загальному обсязі доходів 60,2%. У порівнянні з 2016 роком находження зросли на 950,7 млн.грн. або на 47,5%.

У розрахунку на одного жителя області обсяг податку на доходи фізичних осіб зріс на 48,5 відсотка (або на 750,7 грн.) і склав 2297,6 гривень.

На надходження податку на доходи фізичних осіб безпосередній вплив має розмір середньомісячної заробітної плати.

Значне зростання мінімальної заробітної плати до 3200 гривень дало позитивний результат, оскільки за 2017 рік зросла чисельність працюючих на 16,6 тис.осіб (із 233,5 станом на 01.01.2017 року до 250,1 тис.осіб станом на 01.01.2018 року); збільшилась середньомісячна заробітна плата на 1895,0 грн. (з 4043,0 грн за січень-грудень 2016 року до 5938,0 грн. за січень –грудень 2017 року).

Щодо обласного бюджету, то до його загального фонду надійшло 694,1 млн.грн., що становить 107,2% до показників, затверджених обласною радою на рік. Темп приросту до 2016 року склав 41,3% або на 202,7 млн.грн. більше.

Сергій Адамович зазначив, що в цілому ж виконання затверджених планових показників по доходах забезпечено по всіх джерелах надходжень, крім рентних плат за спеціальне використання води (97,1 %)  та спеціальне використання лісових ресурсів (87,5 %).

До спеціального фонду доходної частини обласного бюджету (без врахування трансфертів) надійшло 475,4 млн.грн., що на 114,3% або на 253,5 млн.грн. більше надходжень 2016 року.

Вперше у 2017 році до обласного бюджету надійшли кошти для фінансового забезпечення реалізації заходів, визначених пунктом 33 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України (митний експеримент) в сумі 210,6 млн.грн. Проте річні планові показники не були виконані у зв’язку із значним збільшенням планових індикативних митних показників по Україні та області посеред року.

Зросли надходження в порівнянні з 2016 роком по екологічному податку на 19,5% (+2,5 млн.грн.) та склали 15,4 млн.гривень.

Власні надходження бюджетних установ склали 248,9 млн.грн., темп приросту до минулого року становить 19,8%.

Передбачені Законом України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» на 2017 рік суми базової дотації (52,8 млн.грн.), додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я (217,3 млн.грн.) та стабілізаційної дотації (40,7 млн.грн.) перераховані обласному бюджету в повному обсязі.

Одержано субвенцій по загальному фонду в сумі 6071,8 млн.грн., або 98,5 % до затверджених показників на 2017 рік та іншої субвенції – 457,9 тис.гривень.

По спеціальному фонду надходження субвенцій склало 272, 6 млн.гривень.

«Варто зазначити, що весь перелічений вище ресурс дав можливість не тільки нормально функціонувати закладам обласної комунальної власності, а й розвиватися», – підкреслив Сергій Пенюшкевич.

Якщо розглянути видаткову частину, то видатки обласного бюджету за 2017 рік виконано в сумі 7 517,7 млн.грн., що на 2 087,8 млн.грн. або на 38,4% більше відповідного показника 2016 року. По загальному фонду виконання слало 6 841,9 млн.грн., по спецальному – 671,8 млн.грн.

Крім отриманих обласним бюджетом власних доходів і трансфертів з державного бюджету, джерелом фінансування виступали ще і перехідні залишки коштів.

Як і в попередні періоди, найбільшу питому вагу (72,4%) у видатковій частині займають державні програми соціального захисту населення (пільги, житлові субсидії, допомоги усіх видів).

При фінансуванні головних розпорядників коштів обласного бюджету в першочерговому порядку фінансувались видатки по захищених статтях витрат, по яких (на відміну від інших регіонів держави) заборгованості не допущено.

Так, зокрема, за січень-грудень 2017 року по загальному фонду профінансовано видатки на:         оплату праці і нарахування на заробітну плату – 1 091,6  млн.грн.; оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 114,1 млн.грн.; медикаменти та перев’язувальні матеріали – 199,2 млн.грн.; продукти харчування – 96,8 млн.грн.; стипендії – 24,1 млн.гривень.

Крім цього, на виплату допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам та тимчасової державної допомоги дітям профінансовано 1828,3 млн.грн., чим забезпечено 100% виплат усім категоріям отримувачів; державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу – 18,3 млн.гривень. За рахунок цих коштів фінансувались 21 дитячих будинків сімейного типу (147 дітей), а також 116 прийомних сімей (210 дітей); пільги та субсидії населенню на придбання твердого палива та і скрапленого газу – 100,5 тис.грн., за рахунок яких субсидію чи пільгу отримали 41 952 домогосподарства; пільг та житлових субсидій  населенню на оплату житлово-комунальних послуг та енергоносії – 3005,8 млн.грн.

Капітальні видатки обласного бюджету склали 201,8 млн.грн., що більше від показника 2016 року на 54,7 млн.грн. або на 37,2%.

Розглядаючи кожну галузь окремо варто зазначити:

– у галузі  «Охорона здоров’я» було придбано обладнання медичного та немедичного призначення на суму 33,9 млн.гривень.

На проведення капітальних ремонтів приміщень обласних закладів охорони здоров’я  використано 10,4 млн.грн.;

–  «Освіта» – на утримання діючої мережі обласних установ освіти, фізичної культури, спорту та виконання програм і заходів в галузі “освіта”, що фінансуються через Департамент освіти і науки облдержадміністрації, витрачено 507,7 млн.грн.

Видатки на оплату праці профінансовано в сумі 344 млн.грн., що на 166,5 млн.грн. або на 93,8 % більше, ніж за попередній рік. Такий значний ріст пояснюється передачею на фінансування з обласного бюджету з 01.01.2017 року 5-ти закладів професійно-технічної освіти, які у 2016 році фінансувались з бюджетів міст обласного значення Кам’янець-Подільського, Нетішина, Славути, Старокостянтинова та Шепетівки.

Касові видатки капітального характеру, які виділялись у 2017 році на покращення матеріально-технічної бази обласних закладів освіти склали 22,3 млн.грн.

На проведення капітальних ремонтів, реконструкцій та будівництва, виготовлення проектно-кошторисних документацій спрямовано 20 млн.грн.

На придбання обладнання та предметів довгострокового користування використано 2,3 млн.грн.;

– «Соціальний захист» – на утримання діючої мережі обласних закладів соціального захисту та соціального забезпечення населення витрачено майже 111,8 млн.грн., з яких на будинки-інтернати усіх типів спрямовано 96,6 млн.грн. За рахунок вказаних асигнувань забезпечено належне перебування 1744 підопічних.

Для надання різного роду допомог (на дороговартісне лікування, на вирішення соціально-побутових питань тощо) було використано 10 млн.грн.

На капітальні видатки галузі було використано 9,8 млн.грн., які були направлені на капітальні ремонти інтернатних закладів, будівництво та реконструкцію систем водопостачання, модернізацію пожежної сигналізації та придбання твердопаливного котла.

– «Культура» – на утримання діючої мережі обласних установ культури і освіти, що фінансуються через управління культури, національностей, релігій та туризму використано 104,0 млн.грн.

На капітальні видатки установ культури і мистецтва спрямовано майже 9 млн.грн., з яких:

– 2,0 млн.грн. – на початок реставраційних робіт палацу XVI ст. з пристосуванням під музей в смт.Меджибіж Летичівського району Хмельницької області;
– 2,0 млн.грн. – на будівництво музичного училища в комплексі з музичною школою по вул.Прибузька, 8 в м.Хмельницькому (як обов’язкова частка співфінансування місцевого бюджету інвестиційного проекту, що фінансується за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку)
– майже 1,9 млн.грн. використано на придбання професійного звукового обладнання та комплекту технічного обладнання для обласної філармонії;
– майже 1,5 млн.грн. виділено обласному академічному театру ляльок
– 657,0 тис.грн. було використано на поповнення фондів обласних бібліотек.

Також, в минулому році ми змогли профінансувати заходи окремих обласних програм, які були визначені пріоритетними. Серед них:

-Обласна програма забезпечення молоді житлом та цільова регіональна програма індивідуального житлового будівництва на селі та поліпшення житлово-побутових умов сільського населення “Власний дім” в Хмельницькій області – майже 2,3 млн.грн.;

-Програма розвитку агропромислового комплексу Хмельницької області на 2017-2021 роки (за рахунок якої здійснювалась часткова компенсація вартості придбаної сільськогосподарської техніки та обладнання (включаючи приватний сектор) – 6,0 млн.грн.;

-Програма розвитку автомобільних доріг загального користування місцевого значення у Хмельницькій області на 2015-2018 роки – 2,0 млн.грн.;

-Обласна програма фінансової підтримки комунального підприємства «Аеропорт Хмельницький» – 3,3 млн.грн.

 

Майже 4 млн.грн. з обласного бюджету були спрямовані на обласні програми, виконавцями заходів яких були визначені установи державного бюджету. Зокрема:

– Цільова програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру у Хмельницькій області на 2014-2018 роки в сумі – 1 495,4 тис.грн.

– Регіональна програма підвищення енергоефективності Хмельницької області на 2017-2021 роки – 195,0 тис.грн.

– Програма підвищення ефективності виконання повноважень органами виконавчої влади щодо реалізації державної регіональної політики та впровадження реформ на 2016-2019 роки – 1 482,9 тис.грн.,

– Комплексна програма профілактики правопорушень та боротьби зі злочинністю на території Хмельницької області на 2016-2020 роки – 732,0 тис.грн.

– Обласна програма правової освіти населення на 2016-2020 роки в сумі – 38,9 тис.грн.

Для вирішення нагальних потреб районів та ОТГ, таких як забезпечення населення водопостачанням, впровадження енергозберігаючих заходів, медичне забезпечення тощо, була виділена субвенція місцевим бюджетам в сумі 45,5 млн.грн.

 Це дало можливість провести роботи капітального характеру і ввести в експлуатацію 21 об’єкт водопостачання та водовідведення населених пунктів Хмельницької області.

Сергій Адамович зазначив, що минулий рік відрізнявся від попередніх тим, що обласний бюджет був залучений до проведення митного експерименту з розвитку автомобільних доріг загального користування в області.

У зв’язку з цим, по спеціальному фонду бюджету були передбачені видатки в сумі 400,0 млн.грн.

Касові видатки склали 160,2 млн.грн. або 40% до плану в межах фактичних надходжень до спеціального фонду обласного бюджету митних платежів.

За рахунок даних коштів:

– на автомобільних дорогах загального користування державного значення, здійснювалось будівництво обходу м. Дунаївці на ділянці с. Заставля-дорога Т-20-08 (Товте-Дунаївці-Могилів-Подільський) Дунаєвецького району в сумі 14,8 млн.грн.; поточний ремонт доріг протяжністю 22,4 км в сумі 110,2 млн.грн.;
– на автомобільних дорогах загального користування місцевого значення, проводились роботи з поточного ремонту доріг протяжністю 16,734 км в сумі 35,2 млн.гривень.

Досить суттєвий обсяг трансфертів з державного бюджету надійшов в область в останній місяць року і ефективно їх використати практично не було можливості. Серед них:

– кошти медичної субвенції – 30 млн.грн.;
– частина освітньої субвенції – 59,5 млн.грн.;
– субвенція на реалізацію заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров’я у сільській місцевості – 170,6 млн.грн.;
– стабілізаційна дотація – 19,4 млн.грн.;
– субвенція на соціально-економічний розвиток окремих територій – 13,4 млн.грн.

«Однак, весь цей ресурс залишився в бюджеті. Ці кошти, разом із невикористаними головними розпорядниками залишками та зарезервованими в базовому варіанті бюджету видатками розвитку будуть направлені на вирішення нагальних проблем, в тому числі й тих робіт, які ми не завершили», – підсумував директор Департаменту фінансів облдержадміністрації.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора